Cemaat yurtlarının pisliği saçıldı



Her şey, Fikir Kulüpleri Federasyonu’na gelen bir mesajla başladı. Cemaatin üniversiteye yeni kaydolacaklara yönelik tacizini anlatan mesajın ardından onlarca kişi, kendilerine gelen isimsiz aramaları bildirdi. Dinci yurtların her yerde benzer karanlık yollara başvurdukları ortaya çıktı. 

(soL -Haber Merkezi) Cemaat yurtlarının her sene üniversiteye giriş yapan öğrencileri “kazanmak” için yaptığı çalışmalar, Fikir Kulüpleri Federasyonu’nun başlattığı dayanışma kampanyası neticesinde ifşa olmaya başladı. Yurtlardan taciz telefonları alan onlarca öğrenci, FKF’nin sosyal medya üzerindeki hesaplarına, başlarından gelen olayları anlattıkları mesajları gönderdiler. Türkiye’nin dört bir tarafından muazzam bir maddi güçle çalışan cemaatler, gerek dini kullanarak, gerekse öğrencilerin ve velilerin maddi çaresizliğinden nemalanarak, yurtlarına öğrenci kaydetmeye çalışıyor. Mesajların gösterdiği ilgi çekici bir diğer nokta ise Türkiye’nin çok farklı yerlerinde de olsa, Gülen Cemaati kadrolarının öğrencileri örgütlemek için benzer yalanlara başvurması. Telefon numaralarını nasıl bulduğunu, kendisine nasıl ulaşıldığını soran öğrenciler ise cemaatten kaçamak yanıtlar alıyor. Cemaatin nasıl bir siyasi faaliyet yürüttüğünün bilincinde olan öğrenciler ise bazen kendilerine telefon eden kişilerle dalga geçerek, bazen sorularla onları köşeye sıkıştırarak, cemaatçileri zor durumda bırakıyor. FKF’ye gelen mesajlardan bazılarını paylaşıyoruz.
Öğrenciler anlatıyor:
Cemaatçileri böyle madara ettik
‘Cenneti vadediyorsanız gelirim diye dalga geçtim’
Merhaba, öncelikle böyle bir sistem başlattığınız gerçekten çok teşekkür ederim. Böyle olaylar iki gündür benim de başıma geliyor, yani sürekli birileri telefonumu arıyor.
Telefonum çaldı, açtım adımı soyadımı, hangi üniversiteyi kazandığımı sordu; yardım edebileceklerini, ev veya yurt temin edebileceklerini söyledi. Ben de ‘cemaatten misiniz’ diye sordum. O da evet dedi. Numaramı nerden buldunuz dedim, bunu söylemeye yetkimiz yok dedi. Ben de, “yaşasın sosyalizm, dedim ve suratına kapattım.
Bugün de aradılar, açtım. Özel Sağanak Yurdun’dan aradığını söyledi. Ben de “eğer gelirsem bana cenneti vaadediyor musunuz” diye dalga geçtim. “Hayır” dedi. Ben de “gelmiyorum, bu ülkenin gençleri size emanet değil, hükmünüz bitti sizin artık” dedim ve “yaşasın cumhuriyet” diyerek kapattım.
‘Onların çay partisine katılacağıma...’
Üniversiteye geçen sene başladım. Daha kayıt günü gelmeden cemaat evinden beni de aradılar, hangi okulu hangi bölümü kazandığımı, ikinci öğretimine kadar biliyorlardı. Adını verdi, kayıt günü okuldayım istersen görüşelim dedi. Ben zaten yaşadığım şehirde üniversite kazanmıştım. Bizim sınıf için özel tanışma toplantısı düzenlemişler. İstersen oraya gel okul başlamadan arkadaşlarınla tanış kaynaş dediler. Onların düzenlediği örümcek beyinli çay partilerine katılmak yerine, oturup evimde içtim çayımı.
‘Bende her şey var, size ters gelmesin’
2011 senesinde Afyon’u kazandığımda Kampüs Öğrenci Yurdu’ndan aradılar. Bütün arkadaşlarımızın da dediği gibi bana ait bütün kimlik bilgilerimi biliyorlardı. Yurt var, ev var, o var bu var demeye kalmadan, “Cemaat yurdu musunuz?” dedim. “Evet” dediler.
‘Ben Trakya’nın örf adetine göre büyüdüm, bende alkol var, sigara var, kız arkadaşım var, bunlar size ters gelmesin sonra diyerek karşı tarafı derin bir düşünce alemine gönderdim.
Kısa süren bir sessizliğin akabinde “Kem küm ıı şeyy abartmazsanız iyi olur. Siz gelin biz burada anlaşırız” dediler. “Ben aslında çok sakin mülayim biriyim, sen zaten benimle anlaşırsın da ben sizinle anlaşamam” deyip telefonu yüzlerine kaparken hâlâ bir şeyler anlatıyordu”
‘Hep onlar mı kullanacak?’
Merhaba, ben ilkokulda Gülen Cemaati’nin özel okulunda okumuştum. İlçedeki tüm başarılı öğrencileri ücretsiz alıyorlardı, iç yapılarını bildiğimden nefret etmiştim zamanla.
Üniversiteyi kazandığımda orada bekleyen “abiler”den birkaçı muhafazakar olan annemi ikna etmeyi başardı.
Annem de beni ikna etmeye çalıştı, “oğlum hiç kayıt olmayacaksan da bak servisle götürüp gezdiriyorlarmış, en azından görmüş ol beğenirsen kaydolursun” dedi. Yurdun yeri halamın evine çok yakındı atladık servise gittik. İndiğimizde “hadi selametle” dedim onlara. Bir an şaşırdılar. “Akbilimde de para kalmamıştı, halamlara ücretsiz gelmemi sağladınız sağolasınız” dedim. Hep onlar mı kullanacak insanları.
Velileri korkutmaya çalışıyorlar
‘Bilgileri okuldan aldık’
Ben de bahsetmek istiyorum başıma gelen olaydan: Bundan yaklaşık bir hafta kadar önce cep telefonumdan arandım, arayan Aydın’ın bilindik cemaat yurtlarından Gül Yurdu. Bütün kişisel bilgilerimi (adımı, soyadımı, bölümümü) sayıp döktükten sonra yurtlarda kalmak ister misin diye sordular. Tabii ki “hayır” dedim doğrudan. Sonrasında hemen bana ait bu bilgileri nereden ve benden izinsiz hangi hakla aldıklarını sordum. Kısa bir sessizlikten sonra “bunları bize üniversite veriyor” cevabını aldım. Beni kesinlikle bir daha aramamalarını aksi taktirde kişisel bilgilerimi ele geçirmekten kendilerini şikayet edeceğimi, bu ahlaksızlığa sessiz kalmayacağımı söyledim. Telefon yüzüme kapandı tabii. Ayrıca başka bir cemaat yurdundan da evimize posta gönderdiler.
‘Gençler size muhtaç değil’
Bugün sabah saat 10.30 gibi beni de aradılar, kazandığım üniversiteyi ve bölümümü söyleyip Körfez Dershanesi’nden aradıklarını söyleyip tebrik ettikten sonra, kayıt için yardımcı olabileceklerini söylediler. Ben de bilgilerimi nasıl elde ettiklerini sordum, cevap olarak Körfez Dershanesi’nin il merkezinden aldıklarını sonra düzeltip bulunduğum ilçe şubesinden aldıklarını söylediler. Sonrasında yurt için mi aradınız diye sorduğumda “kayıtta yardımcı olmak için aradık ama yurt için de yardımcı olabiliriz” cevabını alınca yurtlarınız nasıl finanse ediliyor sadece kalan öğrencilerden alınan paralarla mı yoksa dışarıdan bir yardım geliyor mu diye sordum. Hafiften çaresiz bir gülümsemeden sonra “tabii ki dışarıdan aldığımız bir para yok” deyince ben de cemaatin bu kadar örgütlü çalışabilmesi için kayıt paralarından daha fazlasına ihtiyacı var dedim. Bunun üzerine “Gülen Cemaati’ne bağlı olduğumuz için bize destek verenler var” falan diye gevelemesi üzerine “bu ülkenin gençliği size muhtaç değil” diyerek telefonu kapattım. Arama yapılan numara: 0554 395 39 68”
‘Kızınızın başına bir şeyler gelebilir’ dediler
2 yıl önce evden çıkıp halama gidiyordum, telefonumun çaldığını hissettim ve numaraya baktım, tanımadığım için açmadım. Sonra tekrar ve tekrar aramaya devam edince telaşlandım ve açtım. Bana hangi üniversiteyi kazandığımı, bölümümü hatta liseden iki arkadaşımla birlikte gideceğimi dahi söylediler. Arkadaşlarımın bilgilerini de benimki gibi bir nefeste söylediler. Bunları nerden biliyorsunuz diye sorunca, bizim elimiz her yere ulaşır dediler. Konuşmaları fazla samimi geldi ve devlet yurdunda kalacağımı söyleyip kapattım. 3 kez annemi 1 kez de babamı aramışlar, ailem Cemaat evlerine kızlarını yollamak istemediklerini söyleyince bir de kızınıza danışın tek başına yollamayın başına birşey gelebilir demişler. Bu oyuna kimsenin gelmemesi için herkesin bilgilenmesi şart.
‘Cemaatçi öğretmenler devrede’
‘Telefonu kapattım, tekrar aradılar’
İstanbul’da oturuyorum, yaklaşık 1 hafta önce telefonum çaldı tanımadığım için açmadım ama daha sonra tekrar çalınca açtım merak ettim. İsmimi söleyip hangi okulu kazandığımı söylediler. Ben üniversiteden arıyorlar sandım ama değilmiş. Niçin beni arıyosunuz diye sorduğumda yurtlarında kalıp yardım alabileceğimi söylediler, seminere çağırdılar. Bana nasıl ulaştınız diye sorduğumda okuldan bir hocamın yardımıyla ulaştıklarını söylediler. Zaten o öğretmen de cemaatin 1 numaralı adamıydı. Sinirlenip yüzüne kapattım. Hemen beni tekrar aradılar, hat koptu heralde dediler, ben de “hayır sizin gibi yandaş şerefsizlerle daha fazla konuşamıyacağım” dedim ve tekrar kapattım.
‘Kayıt günü sizi misafir edelim’
Adana’da oturuyorum ve bu yıl Mersin Üniversitesi Gazetecilik Bölümü’nü kazandım.Cemaatlerin üniversiteli avı ile ilgili paylaşımlarınızı sürekli takip ediyorum.Mesajımın sebebi bugün de bu adamların 0535 061 08 57 numaradan beni aramaları.Yaklaşık 2-3 saat önce hastanedeydim ve telefonum çaldı.Kayıtlı bir numara değildi, açtım.Biz bir dersaneden arıyoruz dediler. Adımı teyit edip, üniversitem için tebrik ettiler. Sonra “Kayıt günü Mersin’de size yardım etmek isteriz. Eğer uzak bir şehirden geliyorsanız sizi misafir ederiz o gün dinlenir kalırsınız” dediler. Telefon numaramı nereden bulduklarını sordum ama bir şeyler gevelediler. Diğer dersanelerle bağlantımız var falan dediler. Bu arada lafı geçiştirmek için sürekli bana yardım edeceklerinden bahsediyorlardı. En son “Sağolun ama ne size ne de yandaşlarınızın yardımına ihtiyacım var” diyerek telefonu kapattım.”
‘Ben tuzağa düşmedim ama...’
Daha 5 dakika önce beni 0538 079 88 67 numarası aradı.. “Bilmemne yurdundan arıyoruz, yurt hakkında bilgi verecektik” dedi. Hemen paylaşımlarınız geldi aklıma, bilgilerimi nerden bulduklarını sordum, “üniversiteden aldık” dedi. “Cemaatle alakanız var mı” dedim, “ımmm evet” dedi. Ben de “anlıyorum, benim cemaatle asla alakam olmadı, olamaz da” dedim ve kapattım.

Sizin sayenizde bu tuzağa düşmedim ama bu insanların her yerde elleri kolları var, istedikleri herkese ulaşabilirler. Cahil insanları da çok kolay ağlarına düşürebilirler...
Birlik olup bunların sonlarını getirmeliyiz bir an önce.
Artık kimse şaşırmıyor
‘Telefon bekliyordum, sonunda aradılar’
Merhabalar, hatırlarsanız geçen mesaj atmıştım. Acaba yurt için ne zaman arayacaklar diye yazmıştım. Ve beklenen gerçekleşti, aradılar.
Bugün işyerinde çalışıyordum, telefonum çaldı.Rehberimde kayıtlı olmayan bir numara (0507 710 80 79) aradı.Telefonda konuşan genç bir erkekti. Onun kim olduğunu bilmediğim halde ismimle hitap etti ve üniversiteyi kazandığım için tebrik etti. Şaşırmadım, arayacaklarını biliyordum. Arayan kişinin gideceğim üniversiteyi, fakültemi, bölümümü, adımı her şeyimi bildiği besbelliydi. Tebrik edip hemen lafa girmeye çalıştı. Tabii ben lafa girmeden önce sözünü kesip numaramı nereden aldınız dedim. Okuyacağım üniversiteden almış, öyle dedi. Ben de okuyacağım üniversiteye numaramı cemaate dağıtmasını söylememiştim bu yaptığınız yasalara aykırıdır benim iznim olmadan benim numaramı kimse dağıtamaz ve benimle iletişim kuramaz dedim. Bizi yanlış anladınız biz size yardımcı olmak istiyoruz dedi. Ben de “Bana siz değil Gezi direnişinde ayaklanan halk yardımcı olabilir” dedim. Anlamadım dedi. Söylediğimiz tekrarladım ve mesaj alındı mı diye sordum. Pekala iyi günler dedi kapattı. Bu arada Kocaeli’den aradılar. Kocaeli Üniv’i kazandım.
Geçen sene de Hatay-Dörtyol’dan aramışlardı.
‘Yurt da yardım da istemiyoruz’
Merhabalar, dün babamı aramış genç bir kadın, Marmara Üniversitesi’ni bu yıl kazandım. Ben Isparta’ya geleceğim yakında, İstanbul’da yaşıyorum yanınıza da uğrayacağım yurt ve kayıt hakkında yardımcı olacağım İstanbul’da da sizi karşılarım demiş. Babam gelirseniz başımızın üzerinde misafir olarak yeriniz var ama yurt da yardım da istemiyoruz demiş. Cemaatten olduklarını söylememişler, söyleselerdi alacakları tepkiyi de biliyor olmalılar.
‘Sana yurt çıkması zor’ diyorlar
Merhabalar, ben bu sene Kocaeli Üniversitesi Makina Bölümü’nü kazandım. Geçen gün babamı birisi aradı. Öyle konuşuyordu ki, biz sanki KYK’dan bilgi tespiti için aradıklarını sandık, çünkü bilgilerimin birebir aynılarını söylediler. Sonra beni istediler ve bana yurt çıkmasının zor olduğunu ve yurt/ev konusunda yardım edeceklerini istersek ders alabileceğimi söylediler. Siz kimsiniz dediğimde Antalya Körfez Dershanesi’nden aradıklarını söylediler. Ben de o an ne olduğunu anladım. Ardından ‘hayır düşünmüyorum’ dedim ama ısrar etmeyi sürdürdü ve yurt çıkmaması durumunda akrabalarımda kalacağımı söyledim ama yine durmadı. Ben de telefonu kapattım. Cemaatler bizim bilgilerimizi büyük ihtimalle KYK’dan aldılar; çünkü benim Körfez dershaneleriyle alakam yok. Onu da bırakın daha önce ne sınavına girdim, ne de dershanenin önünden geçtim.”
‘Hiç olmazsa toplantılara çağırıyorlar’
Bu cemaatlerle ilgili ben de yazayım dedim. Bundan tam 3 sene önce bu zamanlarda okula kayda giderken telefonum çaldı, numarayı bilmiyordum, açtım ve FEM’den aradığını söyleyen birisi vardı karşımda. Zaten FEM diyince anladım ne yapmak istediklerini çünkü ilkokulda 2 sene boyunca aralarındaydım ve çok iyi tanıyordum. Beni tebrik ettiler ve kalacak yerimin olup olmadığını sordular. Eve ihtiyaç olmadığını söylediğimide bana kayıtta yardımcı olabileceklerini söylediler. Ben kendim halledebileceğimi onlara ihtiyaç duymadığımı söylediğimde bana bozuldu. Daha sonra beni toplantılarına davet edince tersledim ve telefonu kapattım. Kişisel bilgileri bulmaları çok garip. Mezun olduğum okul, ailemin yaşadığı yer... Evlerinde yaşayanları Sızıntı dergisine gerçek olmayan isimlerle kayıt ettiriyorlardı zamanında.

, ,

0 comments

Write Down Your Responses

Bizler; ABD ve AB’ Ülkelerinde eğitim gören, aynı zamanda ATATÜRK İlke ve İnkılaplarına bağlı, Ülkesini, Vatanını ve Milletini seven, Siyasi Parti olarakta CHP’ye yakın SOL eğilimli Türkiye’li Üniversite öğrencileriyiz. inceayarsiyaset.blogspot.com siz değerli arkadaşlarımızın faydalanması için açılmıştır. Amacımız; Türkiye’de izlenilen siyasetleri özellikle de İktidar partisinin yanlış siyasetlerini yakından takip edip mercek altına alarak siz değerli okuyucularımızla paylaşmaktır.

Powered by Blogger.