Refik Eryılmaz sınırda silah teslim noktasını gösterdi



'TIR'larla gelen silahları burada indiriyorlar, daha sonra El Kaide militanları bu silahları alarak, Suriye'ye savaşmaya gidiyor. Silahların teröristlerin rahatça girip çıktığı yere, ben bir milletvekili olarak giremiyorum'


Adana Emniyet Müdürlüğü'nün bir ihbarı değerlendirerek 17 Kasım'da Metal Sanayide yaptığı aramada roketatar silahı yapımında kullanılan malzeme bulundu ve 10 şüpheli gözaltına alındı. Şüphelilerin Savcılık ifadesinde Reyhanlı'ya bağlı Bükülmez Köyü tarif ediliyordu. CHP Hatay Milletvekili Refik Eryılmaz, incelemelerde bulunmak üzere adı geçen köye gitti, ancak güvenlik kontrolü bölümünden Türk karakolunun bulunduğu alana geçmesine izin verilmedi.
İçişleri Bakanının ayıbı
Refik Eryılmaz Sınırda ve Atma kasabasının karşısında ayrı ayrı basın açıklaması yaparak şunları söyledi:
"Bizim Türk karakolunun bir kilometre berisinde bir kontrol noktası oluşturulmuştur. Kontrol noktasının ilerisinde Türk karakolu bulunmaktadır. Adana'da yakalanan silahlarla ilgili TIR şöförünün bu güzargahtan karakolun önüne getirildiği ifade edilmektedir. Bu silahların getirildiği yerin bu yer olduğunu tespit ettik. Burada bir inceleme yapmak istedik, ama izin çıkmadı. Ben bu bölgenin milletvekili olarak herkesin girip, rahatça çıktığı yerden maalesef giremiyorum.
Silahlar burada indiriliyor
TIR şöforünün ifadesi yanımda, ben daha önce bir avukat arkadaş vasıtası ile temin etmiştim. Tarif ettiği yer burasıdır. Ben daha önce gelmiştim ve karakolun önünde tel örgü ile çevirili bir alan vardır. TIR'larla gelen silahları burada indiriyorlar, daha sonra El Kaide militanları bu silahları alarak, Suriye'ye savaşmaya gidiyorlar.
Silahların rahatça girip çıktığı, teröristlerin rahatça girip çıktığı, ben bir milletvekili olarak giremiyorum. Ben Meclisin gündemine getireceğim! Bu ayıbı bu hükümetin temizlemesi gerekiyor. Vali ve İçişleri Bakanını istifaya davet ediyorum. Benim nezaketen karakolda misafir edilmem gerekiyordu. Benimle alay komutanı görüşmeyeceğini ve içeri almayacağını söylüyor. Milletvekillerine kendi topraklarını yasak eden rezil bir hükümetle karşı, karşıyız." dedi.
İşgal edilmiş topraklar gibi
Eryılmaz ayrıca bir PYD ve ÖSO, El Kaide örgütlerinin çatışmalarına değinerek şunları söyledi:
"Bizim karakolun bulunduğu yerden sol kanatta Cinderus, Afrin gibi kasabalarda PYD hakimdir, Sağ kanatta yani Atma denilen yerde ise ÖSO ve El Kaide örgütü hakimdir. Bu örgütler ciddi çatışma içindeler ve biz de karakol olarak ortasında kalmışız. Kontrol noktasından bizi almadılar, ama bakın bir araç gitmekte daha onlarca araç o noktadan içeri girdi. Bunları gördük. İşgal edilmiş topraklar gibi bir manzara ile karşılaşıyoruz. Yetkililere sesleniyorum: Siz oradan milletvekilinin girmesine engel olacağınıza, silah sevkiyatına engel olun. Buradan sevkiyat yapılan terörist sevkiyatına ve kaçakçılık olayına engel olacaksınız. Yani milletvekili yasak ama her türlü terör serbest, bu ayıp! AKP'nin ayıbıdır, yazıklar olsun diyorum."
Hüseyin Güler

,

0 comments

Write Down Your Responses

Bizler; ABD ve AB’ Ülkelerinde eğitim gören, aynı zamanda ATATÜRK İlke ve İnkılaplarına bağlı, Ülkesini, Vatanını ve Milletini seven, Siyasi Parti olarakta CHP’ye yakın SOL eğilimli Türkiye’li Üniversite öğrencileriyiz. inceayarsiyaset.blogspot.com siz değerli arkadaşlarımızın faydalanması için açılmıştır. Amacımız; Türkiye’de izlenilen siyasetleri özellikle de İktidar partisinin yanlış siyasetlerini yakından takip edip mercek altına alarak siz değerli okuyucularımızla paylaşmaktır.

Powered by Blogger.