Gül ile Erdoğan arasında ‘dış mihrak’ atışması

Cumhurbaşkanı Gül, Başbakan Erdoğan'ın 17 Aralık soruşturmasına 'dış mihrak komplosu' demesini 'Üçüncü Dünya söylemi' olarak niteledi.


 İkili, Cemaat'in okulları konusunda da ayrıştı
17 Aralık soruşturmasıyla ilgili olarak Başbakan Tayyip Erdoğan'ın "dış mihrak" vurgusu yapmasına ve kendisine karşı dışarıdan komplo kurulduğu yönündeki açıklamalara Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'den itiraz geldi. Gül, Danimarka ziyareti sırasında gazetecilerle yaptığı sohbette Erdoğan'ın "dış mihrak" iddiasını "3. Dünya söylemi" olarak niteledi. Gül, "Dış güçler iddialarını kabul etmiyorum ve doğru da bulmuyorum... Bu tür söylemler Üçüncü Dünya ülkelerine yakışacak türden söylemlerdir. Türkiye buradan kurtuldu... Yarayı açık bırakırsanız elbette sinekler üşüşür. Önemli olan yarayı açmamaktır" dedi.
Başbakan Erdoğan, Gül'ün bu açıklamasına TRT'de katıldığı programda yanıt verdi. Erdoğan şunları söyledi: "İçeriden ve dışarıdan büyük bir sarmal var. Yurtdışında verilen reklamları biliyorum. Bir çocuk ölüyor, bunun için 'Ekmek almaya gidiyordu' deniyor. Katili olarak da beni gösteriyorlar. Ekmek almaya giden çocuğun elinde bilyeler var. Annesi ölümünden beni sorumlu tutuyor. Çocuğun üzerinden patlayıcılar çıkıyor. Çıkıp derseniz 'Bu uluslararası komplo değildir' diye bu olmaz."
Cemaat okulları
Gül ile Erdoğan'ı karşı karşıya getiren konulardan biri de Fethullah Gülen cemaatinin yurtdışındaki okulları. Başbakan Erdoğan bu okullarla ilgili ağır eleştiriler getirirken Gül bu okullara sahip çıktı. Gül, "Yurtdışındaki okulları karıştırmamalı. Yurtdışında bazılarının açılışına gittim. Güzel faaliyetleri var, bu işe karıştırmamak lazım. O ülkeler de mutlaka daha dikkatli bakacak bu okullara. Sonuçta o ülkelerin kanunlarına uymaları lazım" ifadelerini kullandı.
Arınç: Zaman abonesiyim
Erdoğan, partililerden Zaman'ı boykot etmelerini istedi. Ancak Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, Bursa'da katıldığı bir televizyon programında Zaman gazetesi aboneliğini kesmediğini bildirdi. Arınç, "Bizzat cemaatin çıkardığı bir gazete ve bunlar belli bir şekilde de satılıyor. Takdir ediyoruz, okuyoruz. Benim de halen evime geliyor, abonesiyim, aboneliğimi de kesmedim" diye konuştu. Arınç, Gülen'e hâlâ saygısının olduğunu söyledi.

http://www.aydinlikgazete.com/mansetler/36242-gul-ile-erdogan-arasinda-dis-mihrak-atismasi.html

,

0 comments

Write Down Your Responses

Bizler; ABD ve AB’ Ülkelerinde eğitim gören, aynı zamanda ATATÜRK İlke ve İnkılaplarına bağlı, Ülkesini, Vatanını ve Milletini seven, Siyasi Parti olarakta CHP’ye yakın SOL eğilimli Türkiye’li Üniversite öğrencileriyiz. inceayarsiyaset.blogspot.com siz değerli arkadaşlarımızın faydalanması için açılmıştır. Amacımız; Türkiye’de izlenilen siyasetleri özellikle de İktidar partisinin yanlış siyasetlerini yakından takip edip mercek altına alarak siz değerli okuyucularımızla paylaşmaktır.

Powered by Blogger.